Serp

L’altra cara del joc

Fes la foto gran / Enlarge picture

Abans de començar la carrera recercaire, ningú no t’explica en què consistirà la competició. No t’expliquen que, a més d’aspectes relatius al coneixement o a les aportacions científiques, hi ha una part incòmoda i esgotadora que es basa en el màrqueting personal. És qüestió de saber que tens un producte i que l’has de vendre. Les arts que facis servir per a aconseguir la venda depenen de les teves capacitats socials i, per què no dir-ho, també dels teus escrúpols. Pots dir-te que aquesta és una part arbitrària i anticientífica, però ens és inherent. Has de respirar fondo i agafar força, que demà tens un deadline.

Before starting the research career, nobody explains you what will the competition be about. They do not tell you that, apart from the aspects related to knowledge and scientific contributions, there is an awkward and exhausting part based on personal marketing. It is about knowing that you have a product and you have to sell it. The means you use to succeed in the selling depend on your social abilities and, why not, also on your scruples. You may think this is an arbitrary and anti-scientific part, but it is inherent to us. You have to breath deep and build your strength, because tomorrow you have a deadline.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s