rails

Anada i tornada

Fes la foto gran / Enlarge picture

Ja no miro els altres passatgers al tren, ni miro per la finestra, ni escolto un per un els anuncis de la següent parada fins que arribem. No miro a tot arreu com un conillet per si de cas estic equivocada en el que sigui que estigui fent. El que jo faci ja m’està bé. Als altres passatgers els està bé també. El camí ha deixat de ser figura per a ser fons, per a tornar-se bidimensional, per a sonar darrere els meus sons, no davant. El temps fa als passejants deixar de mirar cap amunt a les ciutats. Envejo els que miren la meva Barcelona com jo he mirat San Diego, amb aquell enamorament del principi als ulls. Com eixelebrats, bateguen, se senten embríacs per cada detall, ho sobredimensionen tot, vivint un volcà que sembla que no s’apagarà mai. Tot ha de reposar en algun moment, però. Barcelona, amb qui festejava, és ara la meva dona, fins que la mort ens separi.

I do not look at other passengers in the train any more, nor do I look through the window, nor listen one by one to all the announcements for the next stop until I arrive. I do not look around like a rabbit, afraid I am wrong in doing whatever I am doing. What I do is alright to me. It is also alright for the rest of the passengers, too. The way is not the figure anymore, it became the background, bi-dimensional, and it sounds after my steps, not before them. Time makes wanderers stop looking up in the cities. I envy those that see my Barcelona like I have seen San Diego, with eyes full of fledgling love. Mindlessly, they beat, they feel drunk with every detail, they oversize everything, living in a volcano that looks like won’t ever go off. Everything has to calm down sooner or later. Barcelona, with whom I used to flirt, is now my wife, til death do us part.

Deixa un comentari

