casesSF

Veïns porta amb porta

Fes la foto gran / Enlarge picture

Parlava amb uns amics americans dels EUA. Jo deia que em feia l’efecte que la religió era omnipresent a aquest país; no només als mitjans de comunicació sinó també a les converses de carrer, als transports públics, etc. Ells em contestaven amb una resposta que he sentit més d’una vegada: que hi ha dues Amèriques. Hi ha una Amèrica religiosa, rural i poc instruïda enfront d’una altra Amèrica laica, urbana i instruïda. No sé fins a quin punt és precisa i compartida aquesta descripció. M’era ben fàcil d’identificar-m’hi perquè sovint la noció de ‘les dues Espanyes’ emergeix en debats de diferent caire. Tornant a la religió, em va cridar molt l’atenció que aquí hi ha un fort moviment ateístic que defensa els drets de les persones que no creuen en Déu i que lluita per la separació de religió i estat. Jo només sóc una visitant puntual aquí i segurament tinc el biaix del nouvingut, però l’explicitació contínua de missatges religiosos i l’existència d’aquests grups de protecció dels no creients em porta a pensar que l’opció de no creure en Déu és d’alguna manera una opció marcada. Amb tot, la veritat, un moviment ateístic no ens vindria gens malament a nosaltres.

I was talking with some friends here in the US. I was telling them that I have the impression that religion is everywhere in this country; not only in the media, also in everyday chatter, in mass transportation, etc. They gave me an answer that I have already heard several times: there are two Americas. There is a religious America, rural and uninstructed, in front of a lay America, urban and instructed. I don’t know to what extent that definition is precise and shared. It was easy for me to understand it because the notion of ‘the two Spains’ pops up regularly in debates of different kinds. Going back to religion, it attracted my attention the fact that there is a strong atheist movement that defends the rights of those who do not believe in God, and that fights for the separation of religion and state. I am just a passer by here, and I am probably affected by the bias of the newcomer, but the continuous expliciting of religious messages and the existence of those groups that defend the unbelievers lead me to think that the option of not believing in God is somehow marked. Anyways, truth be told, we might also welcome an atheist movement.

2 thoughts on “Veïns porta amb porta

Deixa un comentari

